CrossFitness by Marie

måndag 28 maj 2012

Forma kroppen med Kettlebells! & Helen!



Missade du mina Kettlebell Workshops jag hade nu i våras, ta och boka in One2One coaching timme/timmar med mig för att lära dig Kettlebell och få bra tips på träning före semestern, och ha därmed ett jättebra redskap att ta med på semestern och träna korta effektiva pass med ute, inne, eller vart man vill!!!


Att träna med Kettlebell ger tillsammans med bra kost, resultat på kort tid och är ett så himla kul och varierande redskap att använda sig av när man lärt sig tekniken.


I höst, 1/9 som det ser ut kommer jag hålla en Kettlebell Workshop i Älvdalen för er som bor i norra Dalarna och vill lära er Kettlebell.


För mer info om One2One Coaching maila mig på mariemammabootcamp@hotmail.se eller ring mig på 0702497426



Forma kroppen med Kettlebellträning


Imorgon kl 12 släpps passen till MK Open i helgen och namnen på passen har släppts så man kan få lite föraningar om vad dom kommer handla om vissa av dom, blev så nervös nu men ändå pirrig på ett bra vis och peppad, nu jäklar!!!!



"Happy ending Helen" hette första av passen och man kan ju ana att det är woden Helen som är grunden för det passet och Helen är på tid 3 varv av;

400 löpning
21 Kettlebellsvingar 24 kg/16 kg
12 Pullups


Så det blev dagens pass hemma för att känna på löpningen lite, jag springer ju i princip aldrig mer än i Back eller Trappintervaller.

Första varvet hade jag ett bra tempo på löpningen men sen gick det bara saktare och saktare..... Tiden slutade på 9.59 iallafall men då gjorde jag Jumping Pullups för det funkar inte att göra vanliga eller Kippade Pullups i gungställningen.


Jag började med att nöta Snatchar igen efter jag värmt upp och det här klippet gick att ladda upp, jag filmar ofta för att se vad jag gör fel och rätt och det gör stor skillnad faktiskt så det är ett tips oavsett vad man kör, i Kettlebell är det perfekt för att se där med.....





Är väl dags för en tävling här på bloggen igen nu, eller hur?

Håll utkik för snart dyker det upp en chans att vinna ett presentkort hos Beachandmotion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar