CrossFitness by Marie

tisdag 15 maj 2012

Diane & filmklipp från KB Workshopen


Girlsvecka den här veckan i boxen, finns Wodar med tjejnamn som är sk benchmarks Wodar bla Annie, Angie, Linda och Diane som var dagens Wod.

Diane

21-15-9

Marklyft 70 kg för tjejer
Handstand Push ups

Slutade på tiden 11.25

Dessa HSPU alltså, när det tar stopp tar det verkligen stopp och går inte göra en endaste till, dom första 21 gick okej men 15 och 9 var vidriga och det slutade med att jag fick lov att köra med dubbla kuddar under huvudet dom sista repsen för att överhuvudtaget komma upp på händer och då gick dom iochförsig lätt som en plätt men jag vill köra RX som det ska vara, nu ska det jobbas på HSPU mer framförallt många i rad.

Marklyften70 kg gick rätt bra var såklart tungt men det gick ju absolut, är lite trött i ryggen nu efter.....



Världsrekordet i Diane av Dan Bailey nyligen satt här i maj för några dagar sen är på 1,35 min!!!! haha tog 10 min till på mig jag!!!


Fasen det är bara 18 dagar kvar till MK Open och jag har fått kalla fötter och fattar inte vad jag gett mig in på men jag avvaktar man kan ju stryka sig dagen innan om man inte pallar, men ändå ser jag fram emot det med.... vi får se vad som händer helt enkelt.


Inte den här helgen men nästa är det Regionals i Köpenhamn-Crossfit EM där många från våran grannklubb Måndagsklubben i Falun som är arrangörer av MK Open 2 juni ska tävla och bla våran grymma Crossfit intruktör Malin Nyström ska tävla, planen var att åka ner och hejja fram henne och dom andra duktiga atleterna, tillsammans med flera från min box men nu blev det andra planer så jag får stå över den här gången tyvärr.















Lite klipp från KB workshopen i lördags, är klipp ur lite olika Wodar, Amraps dom fick prova på för att se hur man kan lägga upp sin träning och för att dom skulle få slita såklart!!!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar