CrossFitness by Marie

onsdag 30 maj 2012

Ringdips




Ringdips kommer vara en av grenarna i finalen och jag räknar verkligen inte med att komma dit men ville prova iallafall eftersom jag aldrig klarat dom tidigare men idag gick det o jag fick till 3 på rad tom!

Dom är bra att träna på inför Muscel up med.


Några av övningarna i finalen är verkligen överkurs och det ska bli kul att titta på dom som kommer dit, vad sägs om 12 meter Handgående eller Ring Handstand Push ups?

På svenska- Gå på händer 12 meter och Handstående armhävningar med händerna i ringar istället för på golvet!






Idag har jag mest tagit det lugnt när jag tränat och gått igenom några av övningarna och försökt prova mig fram till rätt vikter.

Stretchat igenom kroppen idag, så himla skönt.......


Kom på i panik igår att jag behöver nya skor för löpningen bla på lördag så jag har beställt nya som förhoppningsvis kommer med posten imorgon eller fredag, hoppas dom passar med!
Har ingen tid över att åka in till stan så nu håller jag tummarna.

Dom senaste veckorna har varit så himla intensiva och jag längtar efter dagar som inte är fullspäckade nu känner jag.


I förmiddags hade jag  Boot Camp för Mammor och det blev ett svettigt pass för dom med bla Plank-fight!

Plankfight


Nu på kvällen var det träning igen och dom fick jobba på med mycket bål och ben ikväll, tex Skottkärran-en underskattad klassiker som är riktigt jobbig!



Gamla klassikern- Skottkärran


Nästa vecka händer det mer spännande saker men jag måste ta en sak i taget och fokusera på MK Open nu först och främst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar