CrossFitness by Marie

tisdag 24 juli 2012

105 kg Done!






Foto: Magdalena Björnsdotter




Gårdagens pass gick både bra och dåligt, blev alldeles för sent egentligen var klar vid halv elva på kvällen inte riktigt optimalt men man får köra när det ges tillfälle så är det ju bara!


 Snatch 8 x OTM 84 % x 1 reps började på 32,5 kg och de 2 första gick bra sen började jag tänka på hur jag gör Snatchen och då låste sig allt och inget fungerade, var tvungen att gå ner på 27,5 kg 3 av repsen tills det fungerade igen och sen kunde jag lägga på igen till 32,5 kg och det gick okej men jag arbetar för långt ut från kroppen, är så himla svårt......


Deadlift  12X1 8 x OTM 2 x 68%  70 kg kändes lätt och bra och kunde inte låta bli att prova sätta ett nytt PR efter dessa, mitt förra PR låg på 95 kg, la på till 100 kg och det kändes faktiskt rätt lätt, la på till 105 kg och jag klarade det!!! Inte så tungt som jag trodde, jag tror att med en fräsch kropp utan det jag gjort innan så fixar jag 110 kg med men jag stannade på 105 kg igår för att man måste se sina begränsningar.

Jag har inte vågat provat mer sen mitt PR som var i februari det är något med ens rädsla för att faila och inte klara det, men mycket har ändrats sen dess, är starkare och har betydligt bättre teknik och att jag använder bälte gör mycket att man får rätt stöd för bålen.

Men 105 kg kanske låter mycket men tjejerna i Crossfit Games dom lyfter helt andra vikter, Annie Thorisdottir tex; 165 kg Marklyft! Det är nästan 3 st Marie! Så man har en bit kvar innan man är på den nivån...


For time: 7 x [ 3 x 80% PC+PP/PJ + 6 CTB-PU + 200m row/run, vila 60s ]

översättning; 7 varv av; 3* Power Clean 45 kg (styrkefrivändning)+ Push press el Push Jerk+ 6 Pullups (gjorde jag)+200 m rodd vila 60 sekunder


Jag fick ingen tid då jag lyckades slå av efter 4 varvet när jag tryckte på fel och sen hade jag missat att det var 7 varv så jag gjorde bara 6 st varv, jäkligt tungt och flåsigt här........

Suitcase Deadlift 6 reps x 2set, vila 30s, Marklyft med en hantel, blev 32 kg, lite för lätt tror jag men 40 kgs hanteln blev för tung och jag hade skinnflått händerna och kunde knappt hålla i någonting. Blir så när man inte kört på länge:)


 4s Excentric HSPU 6 x 3set, vila 30s så himla jobbigt dom sista repsen är helt slut i armarna idag!


Glömde bålträningen igår för det blev så sent också..........







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar