CrossFitness by Marie

söndag 15 juli 2012

Löpning & Maskiner!



Äntligen ett riktigt pass avklarat, konditionspass idag.

Glömde pulsklockan hemma så den tröskelpuls jag skulle uppmätt under löpningen blev inte gjord.

8 *

2/2 ettbens hopp upp på bänk
30 m sprint
Vila 1 min mellan varje varv

Fick inte till någon tidtagning på sprinten tyvärr.

30 min löpning ca 5,8 km

Jag hade problem med motivationen och stumma ben, fattar inte hur jag för några år sedan pallade springa 1-1,5 mil 2-3 dagar i veckan hur tråkigt måste det inte varit....

Nej fy för löpning men det är nog bra förbredelse inför tävlingen, man vet aldrig vad som dyker upp när det gäller Crossfit, på Games fick deltagarna som tävlar om titeln Fittest on Earth erfara detta när ytterligare en tävlingsdag annonserades en dag innan och där var det ett tufft Triahtlon som skulle avverkas med simning i hav, cykling i terräng och löpning i svår terräng med stigning.

Så "you never know in Crossfit"!


Avslutade med en Bålövning med Kettlebell 8/8 och 8 Push Press med KB i superset*3



Har kollat lite från Games när jag haft uppkoppling som fungerat men inte sett så många Heat, men shit vilka maskiner dom är, så starka, snabba och uthålliga!!! Så imponerad och inspirerad!

Stor spänning om Annie eller Julie tar hem titeln "Fittest Woman om Earth"!!!

Kolla in Reebok Crossfit Games sidan där hittar ni dom olika deltävlingarna.


Är i Östersund nu och ev kanske jag hinner med ett besök på Crossfit Östersund!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar