CrossFitness by Marie

tisdag 17 juli 2012

Östersund Crossfit



Var in till Östersund Crossfit och körde ett pass igår, kul att besöka andra boxar.

Hade hoppats på ett pass med skivstänger men det var löpning och Double unders i metconen det värsta jag vet och är sämst på, suck och jag hade och har än den värsta träningsvärken ever i baksida lår och framförallt vader sen löpningen i förrgår...

Jaja bara bita ihop va, inte vara sån heller:)


Vi körde 3 set med 8/8 Turkish Get Ups, jag började med 12 kg dom 2 första seten men bytte till 16 kg sista, det var tungt men gick ok.

Kul med TGU iallafall, är ju en av mina min favoritövningar antagligen därför jag hanterar den bra och är stark i den.



Sen 4 varv av;

4 min
Löpning 500 m
Resterande tid så många DU som möjligt
Vila 4 min


Så kass löpning, stumma ben som inte ville vara med på vägen tillbaka i nedförsbacken.

Double unders, ja det blev nog inte en enda:(


Skönt ändå att köra slut på sig ordentligt igen.


Glömde ju ta kort från boxen var så stressigt tillbaka till barnen och grillning.


Är så laddad för att köra tungt igen nästa vecka i boxen men den här veckan får det nog bli mer löpning det behövs verkligen!


Samma vinnare i Games som förra året; Annie Thorisdottir och Rich Froning! Vilka atleter och vilka prestationer!



Nu ska jag ta en Powernap bredvid Charlie innan det är dags att gå ut på banan igen....,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar