CrossFitness by Marie

måndag 2 juli 2012

Äntligen nytt PR i Frivändning!



Äntligen ett bra pass igen!

Det visar att en utvilad kropp är stark och då funkar det mycket mycket bättre. Tyvärr är det svårt att styra vilka dagar som är träningsdagar då jag ofta kör i veckorna för tiden finns mer då och det blir vila på helgerna så det blir många pass efter varandra utan vila och det har fungerat bra förut men nu när det är så tung träning så blir kroppen mer sliten och trött.



Värmde upp mycket idag då jag hade mer tid och gjorde en hel del rörlighets träning och uppvärmningen är viktig bevisar även dagens pass, jag presterar mycket mer och bättre då fast jag ibland kan känna att jag är helt flåsig och trött redan på uppvärmningen.


Efter uppvärmningen gjorde jag lite Kipping Pullups något jag tror jag drar mig lite för, tror det är för jag är rädd det inte ska gå alls men det gick idag och jag fick ihop 2 set med 5 Kipping PU efter varandra sen 2 set med 3 st där jag filmade det sista setet.




video



10 OTM (on the minute)  80% räknade ut att jag borde ligga på 45 kg som var mina 80% av mitt PR 52,5 kg på Cleans körde på det 5 st men det kändes så bra och relativt lätt så jag kunde inte låta bli att lägga på mer, först 50 kg 2 st gick ju bra, sen 3 st 52 kg jag blev så jäkla glad att jag klarade Jerken idag! Blev så nyfiken kunde jag ta mitt gamla PR52,5 kg Clean även om jag var klar med OTM så provade jag en Clean på 55 kg och den satt, gjorde dock ingen Jerk på den vikten ville inte utmana ödet:)

Fasen vad gött den satt, var ju längesen jag satte det förra PRet men sen har det inte blivit mer även om jag inte gjort så många försök, visar att jag faktiskt blivit starkare!

Snart ska 60 kg sitta med:)



video



Front squat 3 RM (repetions maximum) hade ingen koll på vad jag tagit förut så provade på 65 kg men det gick bara 2 squats så jag tog av till 60 kg och det gick bra, men skulle nog vara hjälpt av ett bälte för mer stabilisering känner jag då kan man nog lassa på mer.

Sen 3*4 set av Front Squats på 90 % av RM vilket blev ca 55 kg,  tungt det sista setet men det gick.





video




Bulgarian Split Squats 8/8*2 set på 25 kg



Wod

10,9,8,7 osv av;
24 kg Kettlebellsving
Burpee

Tid 6.44

Satan vad drygt det var, mycket flås!

Skön känsla efter passet idag som man eftersträvar när man tränar.





2 kommentarer: