CrossFitness by Marie

onsdag 4 juli 2012

Snatchar & Pannbiffar



Gårdagens middag & dagens lunch, pannbiff med keso & sallad


Yes, idag kom ett nytt PR i Snatch som jag väntat på i evigheter, inte någon vikt att skryta om direkt men ett steg i riktning iallafall. 37,5 kg provade såklart 40 kg med men där var det stopp såg dock när jag filmade det vad en del av problemet var. 

Tekniken rätt dålig på 37,5 kg, mina knän faller inåt och benen ser ostadiga ut men jag tog det iallafall och eftersom jag vet att jag kan göra många Snatchar på 35 kg så är det ju inte styrkan där utan tekniken men Snatch är svårt och tar nog tid att bli duktig på, sen går det verkligen upp och ner från olika pass.









Sen skulle det sättas ett nytt PR i Power Clean och Push Jerk men att gå från Snatch till Clean det funkar inte för min hjärna det gick inte alls bra så jag stannade på 45 kg, trots att jag räknat med minst 52,5 kg. Blev sur och matt och struntade i Ammap som skulle vara 8 min på 90% av PR vikten på Power Clean.


Jag körde några set Kipping Pullups, Kipping Handstand Push Ups, Singel leg Back Extension, Singel Leg GHD Situp istället.





Det var glest med frågor hörrni :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar