CrossFitness by Marie

tisdag 3 juli 2012

Frågor?



Dagens pass skulle bli ett konditionspass men det gick åt skogen och jag blev inte klar med hela bara halva, kändes lite jobbigt att inte få avsluta men det är sånt som händer ibland....

Gjorde en längre uppvärmning idag igen med en hel del rörlighet och animalmoves för jag är så stel och har sån grym träningsvärk i rumpan efter Frontsquatsen, Cleans och Bulgarian Split Squats så det kändes bra att töja lite efter jag värmt.

Sen gjorde jag;

Smala bänkpressar med 11 kgs hantlar 12*3 (lite för lätt o skulle egentligen köra m skivstång men hade varken skivstång eller mer vikter)

Låg Rodd med 11 kgs hantlar 12*3 (samma här)

Windmill m 12 kgs  KB 5/5 *3


5 min löpning på 70 % vet inte vilken puls men kändes som ca 70%, hittar inte någon av mina pulsklockor så fick köra på känn....

Sen kom jag inte längre tyvärr:(


Ny tag imorgon!



Tipsar er om att lägga på bra med vikt när ni gör böj av olika slag för att få bra träning för rumpa och lår, hantlar eller skivstång eller kettlebell.










Tänkte ha en liten frågestund här, så fråga på!!!!

4 kommentarer:

  1. Hur länge höll du på med styrketräning innan du började med crossfit?
    Hur kom du i kontakt med crossfit träning?
    Krävs det att man tränat ett tag o övat upp sin styrka för att börja med crossfit?

    Har du tränat länge o vad gjorde att du bestämde dig för att bli en så bra online personlig tränare
    Mvh/Eve

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tränade styrketräning hemma i ca 2,5 år sammanlagt innan crossfiten. Det senaste året efter min sista graviditet var det som jag körde mer målinriktat med styrketräningen.
      jag läste om crossfit o blev intresserad o började träna med crossfit upplägg själv hemma i ca 7-8 månader innan jag provade första gången, sen var jag fast:)

      Nej man kommer som man är på crossfit o bygger upp styrka osv eftersom o man kommer se resultat väldigt fort!

      Jag har tränat från o till i ca 8 år olika former o sen som ungdom tränade jag i olika sporter.

      Jag bestämde mig för att coacha andra efter att vänner jag hjälpt puschat mig att ta steget då dom varit nöjda m min hjälp. började drömma om att jobba som kostrådgivare mm för ca 7 år sedan redan....

      Våga prova crossfit, det kommer du inte ångra:)

      Radera
  2. Svar
    1. Mitt mål är att bli starkare, bättre o uthålligare hela tiden o att klara av att kombinera att lägga den tiden på träningen som krävs utan att ta för mkt tid från familjelivet, svårt men det går.....

      Radera