CrossFitness by Marie

fredag 6 juli 2012

Ett pass med Crossfit touch!



Vill såklart ni ska ha något att göra i sommar så ni inte skippar träningen bara för det är semestertider.

Så här kommer ännu ett tufft pass med Crossfit touch till er mina läsare! Nu köör vi!

(Obs nyblivna mammor skippar hoppen och byt sprinten till utfallsgång istället)


Uppvärmning av något slag.

Plankcirkel 3 varv av;

20 sek Superplanka (så långt isär med händer och fötter du kan komma utan att ramla)
10+10 Sidoplanka m Rotation
Plankan m sidoförflyttning 10 åt varje håll
Plankan med knä o armbåge som möts under magen o sen sträck ut


4* 5+5 Pistols eller så långt ner man kommer, att stå på en bänk är bra om man har svårt att komma djupt



Amrap (as many rounds as possible) 5 min

3 Tuck jumps (hoppa jämfota så högt du kan o försök få knäna ovanför midjan)
6 Reptile Pushups (armhävning med knäet fram till armbågen, varannan sida)
8 Knäböj m jägarvila vid 90 grader 4 sek sen upphopp

Vila 3 min


Sprint 30 sek 4 st Burpee-Tuck Jump- Grodhopp (andra filmen i inlägget) vila 30 sek *4st

Vila 2 min

På tid 4 varv av;

Ankgång (hukgång) 15 meter
6 Burpees
10 Jump Lunges
Gorillagång  15 meter

Vila 3 min

Tabata
Varannan intervall; Dips mot bänk-Plankan upp /ner (första filmen i inlägget)

Vila 2 min

Avsluta med 30 Boxjumps eller Step ups om man har problem m knän eller nybliven mamma

Posta gärna tider och antal varv i kommentarerna, för mer sporrning, om ni törs:)




Pistols

Superplanka


Blev inte så många frågor så jag svarade på dom i kommentarerna på det inlägget.......

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag hittade din blogg igår och blev jättesugen på att prova flera av passen! Först ut var detta idag och jag säger bara: FY FAN!!!!! Så jäkla jobbigt, och grymt bra pass! HELT i min stil! Tiden blev ca 39 min, då tog jag inte exakt tid på vilan och ändrade sprint+burpees etc till tabataintervaller med varannan sprint och varannan burpees-tuckjump etc. Ska tilläggas att jag är väldigt träningsvan, så kul att hitta tuffa och utmanande pass! Ska bli superkul att testa fler!
    /Carina

    SvaraRadera