CrossFitness by Marie

söndag 19 februari 2012

Grace-what a bitch!!!



Ja den där Grace var inte att leka med, som var Woden i fredags.

Grace;

30 Styrkestötar - Clean and Jerk 60 kg killar/ 45 kg tjejer

Jag körde på 35 kg, klarade att maxa 1 på 45 kg så det var inte att tänka på att köra på RX, men det var sinnessjukt jobbigt i vilket fall, bara min envishet som gjorde att jag klarade dom sista repsen.




Mina nyckelben fick en hel del smällar av Hängstyrkefrivändningar och Clean & Jerks

Kipping Pullups försök...


Mitt lår fick smaka på  - Hängstyrkefrivändningar


Veckan som varit har varit tuff mot min kropp, i torsdags var det Hängstyrkefrivändningar som gav mig stoora blåmärken på nyckelbenen och på ett lår, fredagens Grace gjorde inte det bättre på nyckelbenen och gårdagens 3,5 timmar i boxen med många många försök till Kipping pullups som dessutom gav noll resultat gav mig sönderslitna valkar i en hand som gör rätt ont, helst när man är envis och inte ger sig utan fortsätter med Kipping Pullups försöken trots trasig hand.....

Är grymt besviken att jag inte fixade dom trots snälla Mias bra råd. men någon gång ska jag klara dom!

Men jag var inte ensam om skador, en blå haka av en skivstång som dragits upp i Grace och en skivstång i huvet, flera sönderslitna händer var sånt som hände och händer när man kör Crossfit:)!!

Skulle kunna bosätta mig i boxen när jag inte har barnen, är så kul och när man själv inte tränar kan man inspireras av andra fantastiska starka och smidiga tjejer och killar!


Något som gick bättre under lördagen var mina Kipping Handstand Pushups som jag börjar få till och klara några på rad, är så jäkla roliga att göra!
Gjorde även Turkish Get up med 24 kg igen men fixar bara på högern inte vänstern

Åkte hem igår från boxen och kände mig så trött och slut som jag var sjuk men tänkte att det kunde bero på att jag tränat 6 hårda pass i veckan och igår åkt slalom med barnen på dagen och sen varit i boxen och kört i 3,5 timmar, så det blev sängen så fort jag kom hem och somnade på 1 min men vaknade efter en halvtimme och hade magsjukan på besök, bläää.
Dessutom hade 2 av mina 3 barn fått magsjuka hos sin pappa under natten dom med, tror jag blir knäpp på dessa sjukdomar!


Så dagen har spenderats i sängen till större del, nu har jag fått hem mina sjuklingar så det blir att vara hemma och krya på oss imorgon och hoppas att barn nr 3 klarar sig.


Nu vilar jag några dagar och ska sen ladda inför KM på fredag i boxen, är redan taggad!!!



2 kommentarer:

  1. Oj, oj vilken träning, bra jobbat! Låter verkligen som att lite vila kan vara bra ;), men trist när vilan beror på sjukdom, det är aldrig roligt. Hoppas att ni alla blir friska snart! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat på träningen! Hoppas magen och alla andra skador läker snart!!
    Krya på er! Kramar!

    SvaraRadera