CrossFitness by Marie

fredag 3 februari 2012

Tabata This:)




Ingen överraskning här inte; köttfärsås med mathavre, grönsaker & turkiskyoughurt m fetaost, vitlök, olivolja & salt & peppar







Tabata This; dagens Wod i boxen, som ni kanske vet så är jag ju ett fan av Tabata intervaller i olika former men var ett tag sen jag körde ett sånt här race nu.

I den intervall i respektive övning man gjorde minst reps blev poängen för den övningen.

Bestod av;

Tabata Rodd Gick ut alldeles för mesigt o fick poängen i första intervallen som var 6 kcal som vi räknade som poäng i rodden..

Tabata Squats (knäböj) 19 st som sämst

Tabata Pullups skalade med gummiband som vanligt 8 st sämsta

Tabata Push ups (armhävningar)  lite fall här kan man säga- från 17 st i 2 första till stackars 7 som sämst

Tabata Situps 12 st som sämst

Totalt 52 poäng


Första delen av passet gjorde vi Floor Press (som bänkpress fast liggande på golvet) 
Förra gången som var min första gång jag gjorde Floor press tog jag 37,5 kg ökade på med 10 kg idag!!!
47,5 kg haha, skönt kändes det då jag trodde det var max jag gjorde sist som var ca 2 veckor sen.... Där ser man!"

Det som är så kul med Crossfit att amn ständigt förbättras och gör framsteg, det finns inget stopp man kan aldrig bli fulländad kommer alltid finns nya utmaningar och tur är väl det för tänk om det vore som ett Tv spel som man klarat ut och sen då liksom?


2 kommentarer:

  1. Vilken grym träning av en mycket grym tjej!! Jag är såå imponerad.
    Har börjat belasta knät och hoppas kunna delta i Sthlm i mars :)
    Önskar dig en trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Tack...
      Ååh håller tummarna för att ditt knä ska hålla nu!
      hoppas du kan vara med i Sthlm! trevlig helg du med Kram

      Radera