CrossFitness by Marie

torsdag 16 februari 2012

I did it!!!!



Jo men visst jag KLARADE 1 PULLUP idag! 1 endaste strikt men 1 är 1!!!

Tänk att man kan bli så lycklig av att klara det:)

Men att sätta upp mål för sig själv och sen klara av dom ger en massor och är viktigt för att hålla uppe motivationen i sin träning oavsett vad man tränar så bör man alltid ha mål och mindre mål efter vägen, annars är det lätt att inte fullfölja.

Men det är Kipping Pullups som jag måste fixa framförallt då det är dom som man mest kör i Crossfit, handlar inte om min styrka utan mina kassa teknik men snart så....

O shit om jag klarar dom snart så har jag sagt jag ska anmäla mig till MK Open i juni i Falun men vad ger jag mig då in på, men jag älskar att tävla och blir man sist så blir man, kanske man blir några erfarenheter rikare iallafall.


WOD

8-7-6-5-4-3-2-1 av;

Chest to Bar använde gummiband men såå tungt ändå!
Hängstyrkefrivändning 50 kg killar/ 35 kg tjejer, fruktansvärt tungt på sista 2 varven fick med nöd o näppe upp stången o är alldeles blå på nyckelbenen idag igen...
Burpees utan armhävning

10.22 fick kass tid men är ändå nöjd att jag körde på RX på Hängstyrkefrivändningen.



Imorgon blir det blir det Grace!



Fantastiska Annie!



Mina kära läsare, förstår att det är mycket ni inte fattar av det jag skriver om Crossfit om ni själva inte pysslar med det. Ni får fråga om ni undrar...

Vill ni ha mer övningstips, mattips, upplägg på träningspass eller något annat önskemål?



11 kommentarer:

  1. Grymt! Vet känslan! Det är så frustrerande när man vet att man "borde" kunna något, men det går bara inte. Som kipping. Man vet hur det ser ut, man vet i huvudet hur man gör, men kroppen vill inte riktigt lyda/samarbeta med motstånd och tyngdkrafter.
    Har klarat typ två st på taken sen blir det bara pannkaka av det. Och nu är jag utan chinsstång (utan gym).. :(
    Vi får pusha varann mot det där kippandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur, blir fan galen på det snart är ju inte styrkan som fattas utan tekniken....
      Ska åka till Jula o införskaffa mig en enkel chinsstång o sätta upp i en dörröppning o då blir de nöta av:)
      Ja det får vi göra!!!

      Radera
    2. hmm den kommentaren skulle vara till det senaste inlägget....

      Radera
  2. Men vad duktigt du är, heja, heja! Ha en bra fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Du är grym!! Snart kan jag också börja träna :)

    SvaraRadera
  4. Hej Marie! Du blev ju min inspirationskick till att träna som du vet och jag tackar för det. Skulle jättegärna vilja ha tips på träningspass..som jag klarar av vill säga ;-)
    Har tillgång till crosstrainer, en gammal motionscykel,hantlar,pilatesboll och en kettlebell på 8 kg.
    /Anneli i U-hyttan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är glad Annelie att jag inspirerat!!:) Jag ska absolut lägga upp något nytt pass här i bloggen framöver!

      Radera
  5. Åhh jag vill också ta ut till max igen! Men snart så! snart så.... :)

    Tänkte en KB-grace, har visserligen tänkt på henne länge. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du snart kan göra det!!!
      En KB Grace låter ju kul det måste jag testa jag med, kanske dubbla 12 or eller orkar man det???
      Måste provas!!!

      Radera