CrossFitness by Marie

torsdag 23 februari 2012

KM? & Crossfit Games



Så typiskt, gjorde illa axeln under ett Kettlebellpass igår och imorgon är det ju KM i boxen, som axeln kändes igår kväll så skulle jag inte kunna göra ett skit men den har under dagen blivit lite bättre och bättre så jag hoppas nu att den blir bra.

Missade ju förra KMet pga magsjuka, nu vill jag inte missa detta som såg fantastiskt tufft och roligt ut!

Sen har ju Crossfit Games börjat och även om jag inte registrerat mig så tänker jag köra passen, första släpptes idag; 7 min Amrap Burpees, haha som sagt love Burpees men hur många jag kan klara det är frågan, över hundra- ett måste annars skulle jag bli besviken men svårt att veta och nu satt jag massa press på mig själv, skulle inte våga skriva om jag gör färre nu:)!


Läser postade resultat av 3 av världens bästa tjejer inom Crossfit; Kristan Clever 128 Burpees, Rebecca Voigt 107 Burpees, Katie Hogan 91 Burpees, hmm vatten över huvudet kanske, fast det är det som är det sköna med Crossfit, alla har olika saker vi är bra och mindre bra på och Burpees är jag rätt bra på så jag sätter ribban högt!

Kommer om axeln håller, göras under helgen, förhoppningsvis tillsammans med andra CF galningar så man håller tempot uppe!!!

Crossfit Games- i slutändan, tävlingen om The fittest on EarthHur coolt är inte det?!! 
I maj är det Regionals i Köpenhamn och dit ska jag definitivt och kolla.








Igår körde jag först ett vanligt Crossfit pass med Ryck (snatch) som styrkedel, grymt kul men svårt, mitt problem är nog att jag vill för mycket och lassar på för mycket vikt istället för att nöta tekniken men börjar inse jag måste skärpa mig där!

Woden;

25 Boxjumps sen;
4 varv av;
3 Ryck Rx för tjejer 30 kg, jag höll mig på 25 kg woden igenom, men gahh vad tungt i Ryck de 2 sista varven!
6 Frivändningar (cleans) här hade 30 kg passat bättre, 25 kg var lätt..
9 Frontsquats hade funkat med tyngre här med....
Sen 25 Boxjumps

Tid 10.08 om jag inte minns fel.

Blev så slut! Var riktigt tungt....


Kan vara orsaken att jag i nästa pass som var ett Kettlebell och stretch pass, skadade mig i en enarmsswing där jag kände något hände men det gjorde inte så ont då utan jag körde vidare och först i slutet av passet kom smärtan.

Ja är huvudet dumt får kroppen lida, heter det ju och jag var väl inte alltför smart som kör flera pass men kanske lärt mig av mina misstag!

Nu sova och hoppas på mirakel  tills imorgon......






1 kommentar:

  1. Lyssna på axeln! Det är aldrig värt att göra skadan värre!
    :)

    Jag hade nog bara klarat 60+ burpees tror jag! Riktigt dålig på burpees.

    SvaraRadera