CrossFitness by Marie

lördag 4 februari 2012

Styrkepass hemma






alltid!


Har kört ett tungt styrkepass hemma idag med mycket överkropp där jag behöver bli starkare, är benstark redan men har mina svagheter i överkroppen....

Tanken var att kör en del hopprep för och lära mig Double unders någon gång men det gick inte hoppa med repet jag har hemma nu när jag är van med dom tyngre från boxen så jag skippade det, ska skaffa mig ett riktigt att ha hemma.

Började med att testa läget mest på skoj om jag skulle klara kraven för RKC (Russian Kettlebell Challenge) där man bla ska klara 100 Kettlebell snatches under 5 min och under 56 kg för kvinnor kör man med 12 kg KB som jag gjorde idag och väger man över 56 kg så är det 16 kg KB som gäller.

Klarade det precis 4.56 min så det kändes som att fixa det med 16 kgs KB ligger en bit bort just nu men med träning kommer man självklart dit, sen vet jag ju inte om alla mina snatchar skulle vara godkända heller:)

Rätt jobbigt kan jag meddela!

Gjorde i supersets;

10+10 Plankan + Rodd 10 kgs hantlar
10 Axellyft åt sidan 7 kgs hantlar
*3

10 Hindu Push ups så jobbiga!
10 Dra in knäna på bollen
*3

10 Plankan + armhävning + rotation 7 kgs hantlar jobbiga men märker att jag blivit mkt starkare då jag orkar armhävningen i varje nu som jag inte gjort tidigare
5+5 Pistols Yes! idag klarade jag på båda benen vilket jag inte klarat på höger ben tidigare där jag är svagare + att knäet är kasst där
*3

10+10 Draken m 12 kg Kb
10 Låg rodd m 7 kgs hantlar
*3

5+5 Ryggrotationer
10+10 Box m 7 kgs hantlar
*3

Avslutade m 3* 20 sek Superplankan

ca 45 min

Nu när jag tränar mer sällan hemma knappt en gång i veckan så märker jag verkligen vad mycket starkare jag blivit av Crossfiten, skulle kunna lägga på mer vikt i vissa övningar men orkade inte ta på vikterna lat som man är...








Är sjukt peppad att få till Kipping Pullups nu jag ska innan februari är slut klara det punkt slut!
Double unders med fast dom kommer nog ta längre tid känns det som men jag ger mig inte.
Sen finns det massor av fler övningar jag ska lära mig men dom här är prio nu, frusterande att skala varje gång dom kommer i en Wod vilket är väldigt ofta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar