CrossFitness by Marie

söndag 26 februari 2012

Hell Yeah, 104 st!!!







104 st Burpees7 min gjorda, galet jobbigt och jag gick ut i ett för högt tempo så jag blev trött fort.
Hade lagt upp en plan med att räkna neråt från 100 men den sprack på 96 typ och jag tappade bort mig helt:) så det var tur jag hade någon som räknade åt mig!



Vill nog ge upp här.....





Snygg stil:)



Så jä-la död!!!


Burpees does hurt!



126 st Burpees!

Tillägg; Bilderna tillhör Crossfit Må Bättre Borlänge, tagna av Vickan.


Kommer göra ett nytt försök inom 2 veckor och ska bättra på mina förutsättningar tills dess med, finns saker som inte direkt gör konditionen bättre som jag utsätter mig för ibland som jag ska skippa helt from idag!

Mitt nya mål blir att slå 126 Burpees som är rekordet i boxen än så länge men shit det är 3 till i minuten än vad jag gjorde idag och det ÄR mycket!
Ja det verkar tufft och jag är nog jäkligt dum som tror jag har en chans men har ju mer att vinna än förlora och jag gillar sätta press på mig själv:)

Hur har det gått för er? Har ni gjort några Burpees???


Nu ska jag vila och bara köra 2 pass veckan som kommer och ladda för Spartan Kettlebell utbildningen i Stockholm i helgen som jag och Betty ska gå tillsammans, ska bli så kul!

Ni som har Kettlebell eller är sugen på att skaffa kan 24 mars gå på en Workshop för mig och lära er grunderna i Kettlebell så ni med bra teknik kan träna på egen hand med er Kettlebell på ett säkert och effektivt sätt.
Workshopen kommer äga rum kl 9-13 i Gymmixkällan i Säter.

För mer info eller anmälan maila; mariemammabootcamp@hotmail.se

Begränsat antal platser.

10 kommentarer:

  1. Du är grym!!! Ska bli skoj att träffa dig!!! Mailar dig :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Är galet imponerad!! Du vet vad jag gillar burpees så det här låter helgale.trodde inte att man frivilligt utsatte sig för de:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda; jag vet;) but you will like them someday mybee?! När jag gjorde dom funderade jag med lite varför jag utsatte mig för det men ska ju tydligen göra om det så antingen är minnet kort el så är jag bara dum:)

      Radera