CrossFitness by Marie

onsdag 15 februari 2012

Träna, träna.....




Ännu en stressig dag men har tränat idag iallafall och det gör mycket för välmåendet och lugnar ner lite även om jag var toktaggad innan passet och fick ur mig den mesta av energin på passet.

Vi körde först Frontböj 5*3 reps, skulle ligga på 90% men när jag kom upp 55 kg så klarade jag bara 2 åt gången blev jäkligt tungt och jag tappade överkroppen och bålen lite men behöver öva med lägre belastning så jag får in tekniken bättre.
Gillar frontböj!

Dagens WOD; 8 varv på tid av

4 st jägarvila i 5 sekunder med efterföljande upphopp låter inte så jobbigt men dom sista varven var det "hej mjölksyra!"
5 Burpees
6 Kettlebell Snatches 24 kg killar/16 kg tjejer Körde på 16 kg o det ÄR tungt även om det var få repetioner så var dom på sista varven jäkligt tunga heklst när man har ett högt tempo...


Tid 8.07 Helt okej tid idag.





På lördag ska jag ner i boxen och nöta tills jag får till Kipping Pullups, går inte förräns jag fixar dom eller okej en gräns finns men då blir det hårda straff, för nu vill jag klara dom, hur svårt kan det vara??`?







1 kommentar:

  1. Det ka nvara så skönt att få ett ordentligt träningspass när man känner sig stressad och liksom tömma sig. Du är så duktig med din träning! Kram Jennifer

    SvaraRadera