CrossFitness by Marie

måndag 19 september 2011

100,100,100

Har bestämt mig för att fortsätta utmana mig själv på sätt jag inte gjort tidigare så denna vecka kommer jag träna i crossfit anda och jag kan förstå att folk fastnar för det, det är verkligen kul och då har jag ändå inte provat på i grupp el på anläggning än men jag har det som mål men tiden räcker inte till riktigt.
 Jag har även besämt mig för att träna 6 dagar i veckan om jag hinner och kroppen vill så det blir ingen katastrof om jag inte gör det utan det blir som det blir.....
Tänker passa på nu sista mammaledigheten sen blir det ju en ny utmaning att få till träningen med jobb men det går, man får pussla och omprioritera kanske, märker att ju större barnen blir desto mer tid tar deras sporter osv så helgerna är i princip aldrig lediga heller men vill man så går det och skulle inte vilja ha det på något annat vis! Misstänker att när barnen är 15-16 år är dom inte lika förtjusta att ha med sig mamma och pappa på allt så man får passa på nu att ge dom sin tid.

I förmiddags hittade jag en WOD (workout of the day) där det var 100 armhävningar, 100 knäböj, 100 KB swings, ganska tveksam var jag armhävningar är inte min bästa övning direkt men på`t bara!

Det gick väl ok, gjorde 35 armhävningar sen tog det stopp och trodde aldrig jag skulle ta mig till 100 men vilade ca 10 sek och orkade upp till 55 sen blev det många små vilopauser med några sekunder och till slut hade jag gjort 100 men det var helt sjukt!

Knäböjen gick bra och var nog djupa igenom alla 100 men visst känns det i låren...

Swingsen där tog jag min lilla Kettlebell på 8 kg för att jag var slut efter armhävningarna och då blir inte tekniken den bästa heller, körde på och det gick bra men efter allt som tog 11,30 min så var jag trött som sig bör.

Målet till nästa gång får bli att klara iallafall 50 armhävningar utan vila och att förbättra tiden givetvis ev ta 16 kgs KBn till swingsen, får se...

Vilade ca 1,5 timme (gjorde lunch och la Charlie) sen har jag nu kört 3 superset styrka, så nu var det 8e träningsdagen på rad så imorgon ska jag VILA helt.

Känner mig hungrig på att lära mig om crossfit och läser massor av bloggar som innefattar crossfit så om någon pysslar med det och vill ge mig tips så emottages dom med glädje.

Kanske någon annan av er som törs utmana mig på dessa 100 armhävningar 100 knäböj 100 Swings???


Dagens lunch till mig; Kycklingfile (igen) med turkiskyoughurt kryddad med citronpeppar och babyspenat, tomater, rödlök och avokado med Balsamico vinäger


Stor pojkarna har lov idag så dom har varit hemma idag och jag tror Victor blev inspirerad för han körde ett styrkepass han med (Kroppsvikten som motstånd) och la dessutom på det dubbla i reps mot vad han brukar så det är ju kul att någon inspireras, önskar min sambo kunde inspireras också men där verkar det bli tvärtom,.....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar