CrossFitness by Marie

söndag 25 september 2011

350

När jag tränar ute på gården står jag rätt så skyddat från insyn men det beror ju lite på vad jag gör men dom gånger jag syns från vägen är det alltid lika kul med folks reaktioner, jag menar vi bor ju i en liten håla utan ett gym inom den närmsta milen så alla har väl inte sett en tjej styrketräna eller swinga en kb!

 Men om jag skulle se någon träna ute skulle jag förstås också titta och bli sugen att träna själv, för förut när jag mest löptränade och såg någon ute och sprang så blev jag genast sugen och hem och snöra på springskorna, så jag hoppas dom som ser mig känner likadant och peppas!

Förstår att många tycker det är lättare att pressa sig själv i grupp med andra men jag tränar ju nästan alltid själv och för att hitta pepp och motivation att bli bättre så kollar jag tex när jag gör en WOD om någon annan skrivit tex en vilken tid det tog för dom eller hur många reps någon gör på sin blogg, det gäller att hitta något att tävla mot som är realistiskt förstås för just dig!


Bestämde mig för att köra ;
50 armhävningar, klarade alla på rad!

50 hopprep klarar inte av att göra double unders, och har svårt ändå m hopprep, blir rätt kissnödig! Knipträning Marie!

50 overhead squats med 20 kg första 15 sen blev jag tvungen att byta till 14 kg resterande, är nog lättare att ha tyngre på när man har en skivstång för jag vinglade med hantlarna kände jag, detta var en jobbig övning.

 50 swings 12 kg gick rätt så lätt så nu blir det nog att köpa en 16 kgs.

50 utfallsgång med 14 kg ovanför huvudet, tungt åt armarna och fick sätta ner 3 ggr och släppa hantlarna för att orka.

Tiden blev 10 min 5 sek


Vilade 5 min och kände att jag ville göra något mer så jag gjorde 50 box jumps först upp på mellersta nivån på altanen där är det nog ca 50 cm högt och dom 10 sisita komjag på att prova den högsta delen där det är ca 70 cm (ska mäta så jag vet till nästa gång) och det gick bra det med

Sen blev det 50 burpees, alltid jobbiga men det gick bra och här får jag till "riktigare" armhävningar alltså i med bröstet, än när jag kör rena armhävningar.


tröött


Blev 350 reps sammanlagt det!

1 kommentar:

  1. OTROLIGT vad cool du är!! Jag måste steppa upp min träning!!! :) Orkar du tipsa mig om ett nybörjar crosspass till mig? Du får gärna skriva på min sida, för jag kommer nog att tappa bort det här inlägget för att hitta din kommentar:-) Tack för inspiration!!!

    SvaraRadera