CrossFitness by Marie

fredag 23 september 2011

Nyttigt tips

Har fått sånt nackspärr från vad vet jag inte riktigt, sovit konstigt kanske....Klarade knappt av att köra bil idag , inte bara svårt att titta åt sidorna utan gjorde ont att ratta i svängarna med!

Det gick rätt bra att träna styrkepasset imorse ändå trots nackspärren, gjorde ett styrkepass med mycket fokus på bålen och på slutet av passet testade jag lite övningar jag inte gjort förut men som ofta förékommer i olika WODs i crossfit världen, såklart inom vanlig styrketräning med, men jag har ju ingen skivstång så jag får ju köra med mina hantlar istället......
Provade på overhead squats med 20 kg gjorde 5*3 rätt tungt men går nog med mer men orkade inte lägga på mer vikt på hantlarna
Sen provade jag clean squat med 20 kg 5*3 men vet inte om jag fick till tekniken så bra
Sist körde jag utfallsgång med 14 kg ovanför huvudet 26 steg
Kul att testa nya grejer!


Såå goda


Vill tipsa om Edamame bönor, sojabönor har du inte testat gör det man kokar bara upp vattnet med dom och häller sedan av dom och strör över flingsalt sen är det bara att äta fast inte ärtskidan då.
Supergoda och nyttiga förstås! Så om man vill byta ut fredagsmyset mot något nyttigt ta edamame bönor, med det inte sagt att jag har bytt ut något, hehe äter godis också!!!!

4 kommentarer:

  1. Du din toka. Du har ju världens snyggaste häck. Och muskler numera. Framhäv dom lite du :-)

    Kram på dig
    Marit

    SvaraRadera
  2. Haha världens snyggaste, jo man tackar! Med min hjälp kan vi nog få din att bli lite upnosigare tills bröllopet om du vill!!

    SvaraRadera
  3. Edamamebönor är verkligen superba! De är jättegoda att ha i en laxsallad eller som tillbehör till asiatisk mat tillsammans med en skvätt soja. Jag brukar även ha med en liten burk med dem till min tvååring när vi är på stan. Perfekt plockmat för henne. :)

    SvaraRadera
  4. bra tips där, ska jag prova ge till mina pojkar... men finns dom utan ärtskidan också?

    kikade in på din blogg, vilken matinspiration!!!!

    SvaraRadera