CrossFitness by Marie

onsdag 21 september 2011

Dagens WOD

Löste dagens träning med hjälp av min snälla Max som ställde upp och lekte med Charlie medans jag tränade, förutsättningarna för träning är ju inte alltid perfekta helst för oss med småbarn men det är bara se till att det blir av ändå så gott det går.
Vi var vid Mora by Ip där jag körde följande WOD: (
Tillägg: tyckte det kändes längre än 200 m runt planen och när jag kollade upp hur stor en plan ska vara så blev det snarare 350 m runt planen, hade löparappen på i början men trodde den visdae fel men antagligen stämde den så Frida och Magda ni fick många hundra meter fler avverkade igår ni med!)


löpning runt fotbollsplanen 200m  ca 350 m
20 box jumps på läktaren
350 m,
20 armhävningar
350 m
20 knäböj m hopp
350 m
20 dips
350 m,
20 burpees
350 m
40 mountainclimbers
Fick blodsmak i munnen det var tufft, visste inte vad jag skulle förvänta mig hur jobbigt det skulle vara och blir ju så klart så jobbigt man gör det. Vilade 3 min och körde en Tabata med plankan upp/ner.



Love my Kettlebells


När vi kom hem en stund senare var jag pigg igen och kände mig inte helt klar så jag tog ut mina Kettlebells och mitt hopprep och körde 17 min medans Charlie grävde i sandlådan. Då tog energin slut, KB är så jäkla effektivt och magen den kändes mörbultad efter, hopprep är jobbigt helst för en klumpeduns som mig men bara att träna på:-)

Nu drar jag iväg och pushar mina tjejer ska dom få smaka på mitt upplägg (med lite modifikationer)......!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar