CrossFitness by Marie

torsdag 15 september 2011

Mellanmålstips

Ett av mina favorit mellanmål är Finn Crisp som jag brer med lätt kesella/kvarg, rökt skinka och avokado på, det är riktigt mumsigt och ett bra alternativ att byta ut sina mackor mot, eller hoppa över Finn crispen och rulla in avokadobitar i skinka också gott!
Viktigt att äta mellanmål och fylla på för att inte bli hungrig mellan måltider som då ofta leder till småätande av mindre bra mat, ofta något sött som bara mättar för stunden.

Finn Crisp m skinka och avokado


Idag var det tänkt att jag skulle ta en PW som skulle bli dagens träning och därmed lågintensiv träning för ovanlighetens skull men men det blev inte så frös så hemskt efter förmiddagens Mamma Boot Camp pass (men tror inte mina mammor frös!)så när Charlie skulle sova eftermiddag la jag mig under täcket med honom istället (myspys) för att gå ut med honom i vagnen, det blev en låång sovning ca 2,5 timmar....Ha, det var väl inte vad jag tänkt mig men det behövdes nog, det var längsen det blev någon lur på dagen.

Dammade av min crosstrainer som vilat sen i vintras istället, är glad att jag har den då det inte funkar att ta sig ut tex. Körde 5 min uppvärmning och sen rev jag av ett Tabatapass 20sek/10sek * 8 och sen varva ner 5 min. Det låter ju fjuttigt men jag dog nästan lite:-) dom 2 sista intervallerna, dom 20 sek man SKA maxa blir vad man gör dom till, min stackars crosstrainer ruskade nästan ihop! Skönt att ha gjort något när man har bestämt att man ska göra något i motionsväg...

Imorgon har jag tänkt köra ett styrkepass, blir nog bra för Max fick feber nu på eftermddagen så det blir att hålla sig hemma och pyssla om honom.

Tränar ni varje dag denna vecka??


Ps. Nu har jag fixat till så det går att kommentera, är tekniskt obegåvad...sorry Ullis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar