CrossFitness by Marie

onsdag 28 september 2011

90 Burpees

Den här Helton alltså, helt sjuk ju! jag är inte den som brukar ge upp men efter löpningen 800m första varvet så gav jag mig på Squat Cleans med hantlar men gjorde 10 sen bytte jag till Thrusters (knäböj m axelpress hantlar) resten för har jag bara gjort dom 1 gång tidigare så jag hade svårt med tekniken och göra 90 st sammanlagt på tid dessutom kändes inte bra när inte tekniken satt än. 

Så det blev:

3 varv

800 m löpning
30 Thrusters 14 kg
30 Burpees


Så jä-la jobbigt, tiden blev 32,45 min.

Nästan 33 min  på full fart, är slut i benen nu. 90 Burpees totalt, pust!

Har sett en helvrickad G.I Jane WOD där man ska göra 100 burpees med pull-ups, ha kan inte ens göra
1 pull-up ju så den får vi satsa på om några år kanske............





En bra grej för att motivera sig till att träna är att titta på ett program eller en film som får dig att vilja träna om du känner att du inte har lust eller ork, titta på Biggest Loser tex  så kommer du garanterat rusa iväg och träna, eller Rocky är bra pepp! Någon annan som har tips på motiviations höjande film eller program?
Menar ju såklart inte att du ska titta under träningen för då ska allt fokus ligga på att jobba stenhårt men innan funkar bra!


Träna som Rocky



Nä om man skulle göra lite kvällsmat kanske, sen är det ju iväg och träna tjejerna, tur dom inte vet vad som väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar