CrossFitness by Marie

måndag 12 september 2011

Övningstips


Utgångånsposition; Planka med raka armar

Rotation med hantel

Måndag, ny vecka, nya tag! Såg på Olgas blogghttp://blogg.mama.nu/olgas-blogg/ att denna vecka kör hon och alla som hakat på hennes höstutmaning en "killerweek" där dom kör träning varje dag denna vecka, så jag hoppar på den utmaningen den här veckan. Vad som mer var med i utmaningen var att hoppa över all skräpmat osv, hmmm jag äter nästan alltid "bra" men det skulle vara godiset som jag inte kan låta bli 1 gång i veckan då men det behåller jag nog men försöker äta ännu bättre. Haka på ni med!!!

Har inte lagt upp veckans träning utan tar det lite som det kommer men med 7 träningsdagar ska man väl iallafall hinna med allt man vill och borde få med, ibland kan jag känna att dom 5 pass jag brukar träna i veckan inte riktigt räcker till allt jag vill göra i träningsväg. En dag får det bli Powerwalk iallafall.

Idag innan jag tränade kände jag mig lite omotiverad och visste inte vad jag skulle hitta på men efter att ha surfat runt på mina favvoträningsbloggar så steg motivationen direkt, det är ett tips om ni inte känner er taggade, leta efter pepp på träningsbloggar tex!
Det är alltid viktigt att ha mål med sin träning annars kommer man förr eller senare tröttna, man kan ha olika saker som mål inte bara vikt och cm, utan antal repetioner i armhävningar, chins, bänkpress-vikt, springa viss km/mil på viss tid eller vad som helst egentligen bara man har ett mål och det behöver man inte dela eller så gör man det och får kanske lite bra press och pepp från sin omgivning.

Dagens pass blev ett 35 min styrkepass med 2 olika Tabata intervaller och så övningstipset som ni ser så "snygga" kort på mig genomsvettig och högröd efter passet då jag försökte ta kort m självutlösaren som gick sådär...
Övningen är en Planka med en hantel i varje hand, dock bör man börja med lätta hantlar ca 2-3kg så man har balansen först, sen gör man en rotation med hanteln mot taket och vrider hela överkroppen.
Tänk på att spänna magen och försök hålla kroppen rak alltså, i en planka.

Träna på nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar