CrossFitness by Marie

söndag 23 oktober 2011

Crossfit på Riktigt!!!

Japp idag blev det av, kom iväg på ett prova på pass i Crossfit på Må Bättre i Borlänge, skitkul till och med roligare än jag trodde!
Förutsättningarna blev lite sämre än jag tänkt då jag var på en jättetrevlig tjejträff igår och pratade lite om träning och kost och våran Emma hade vinprovning också och lite vin, blev lite för mycket visst!
Lite huvudvärk och seeg kropp men vaknade garanterat upp på Crossfit passet...

Fick öva på marklyft som jag enbart kört m hantlar och KB tidigare nu med skivstång och var väl inte så jättesmart när jag fick för mig att prova 100 kg i marklyft, ja vad säger man, "är huvudet dumt får kroppen lida"! Kan man säga, har så jävla ont i ryggen att jag knappt kan räta upp mig nu!

Vi fick köra en Amrap (as many rounds as possible) på 7 min i lag två och två, jag fick köra med en kille som jag tyckte jag kände igen och det visade sig vara min 10 årings idol, Fredrik Berggren som kör Freestyle í Motocross, coolt tyckte Victor!
Vi skulle köra Thrusters och Kb swings i första heatet och den ena skulle göra 10 Thrusters medans den andre gjorde så många Kb swings som möjligt och sen bytte man och fortsatte räkna Kb swingsen sammanlagt osv, Thrusters gjorde jag med 15 kg ( tror jag) det var tungt på slutet. Kb swingsen hade jag 12 kg som tur var så tog jag 12an för först tänkte jag ta 16 kg men ändrarde mig i sista sekund.
Blev helt stum i underarmarna på ett vis jag aldrig blivit förut, bra känsla att bli slut där man inte blivit det förut! Kommer inte ihåg vart vi hamna på för antal rundor eller antal swingar.

Nästa heat var det 10 Marklyft medans den andre gör så många Burpees som möjligt, Marklyften körde jag på 40 kg men tekniken var nog inte den bästa där, men det är bara träna mera! Burpees skulle ju förstås göras på Crossfit vis med bröstet helt i som jag inte kommit rikigt till själv med än när jag tränar själv men det var ju bara att lyda och det gick ju om än saktare än vad det brukar men det gick iallafall, vi kom upp 100 Burpees tillsammans men jag kan tyvärr inte stå för ens hälften av dom Fredrik var en jäkel på Burpees så han gjorde MÅNGA!

Älskar tävlingsmomenten som Crossfit har, skulle gärna köra mer där men det är väl lite problem med tiden måste jag säga att komma iväg och träna så vi får se, kommer nog prova fler ggr iallafall.

Glömde förstås att ta kort men nästa gång så....


Crossfit är variation





5 kommentarer:

  1. Duktig du är!
    Gott med vin ibland ;)
    Kram/ emma

    SvaraRadera
  2. Vad coolt att få köra ett sådant pass där man blir pressad till sitt yttersta! Jag är superglad för dig att du kan träna där men så klart ledsen för ryggen... Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  3. Du är ju bara så duktig vännen...skulle inte jag fixa,jag som knappt tar mig igenom dina kvällspass=) Kramen Frida

    SvaraRadera
  4. Tack Emma! Du är ju jätteduktig på viner, gillade din vinprovning!

    SvaraRadera
  5. Ja Lotta fast mn tror man ger allt hemma och har sjävdisciplin så tror jag alltid man får extra adrenalin och ork när man är fler! Min rygg är ngt bättre idag iaf.....

    Frida du är jätteduktig du med klart du skulle fixa det!

    SvaraRadera