CrossFitness by Marie

fredag 28 oktober 2011

Lunchen idag...



Dagens Lunch hemmgjorda pannbiffar m quinoa, babyspenat, avokado, cocktailtomat och stora bönor, olivolja


Försöker inspireras av andra duktiga bloggerskor som planerar maten bättre och gör storkok till veckorna osv men oftast blir det inte så mer än om jag gör någon gryta eller soppa då blir det oftare det men när man är en familj på 5 blir det ju så himla mycket mat om det ska räcka till alla fler än 2 ggr!

Idag blev det storkok som skulle skickas med min Victor och Mattias som åkt på crossläger över helgen, gjorde massor av pannbiffar och potatis och gräddsås. Är det inte konstigt att dom alltid ska ha köttbullar barnen fast jag iallafall oftast gör pannbiffarna och köttbullarna lika bara storleken som skiljer åt och tiden att göra dom skiljer en del försöker man förklara men men.....



Min fina Victor till höger i mitten


Det är skönt att det "bara" träningsläger Victor ska på, blir så nervös på tävlingar att det ska hända något och barnen dom har verkligen tävlingsinstinkt dom med och kör ibland mer än vad dom klarar fast min Victor är en ganska försiktig kille.
När dom står på grind och ska starta då slår mammahjärtat fort kan jag lova!


Idag har jag tagit vilodag och vi började dagen med Halloween framträdande på skolan av Max och hans klass som var så duktiga och sjunga och presentera sig på engelska.

Och snart ska jag hämta Maxen som är på disco och har varit väldigt om sig och kring sig över det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar