CrossFitness by Marie

torsdag 6 oktober 2011

Levis rumpa!

Har köpt ett par Levis jeans modellen heter Curve Id, Slight Curve, Celebrates straight figures, Defines your waist står det, ha ja det kan ju vara bra för mig som inte har några höfter!

Färgen är inte så jättekul men den slits förhoppningsvis snyggt har lite svårt för "färdigslitna" jeans......

Det var längesen jag hade Levis jeans men gillar dom, sitter skönt och som alltid med jeans vill man att dom ska sitta bra i rumpan och jag blev faktiskt nöjd.


behålla dom?

Alla vill vi ju ha en snygg rumpa och många övningar finns det ju att göra för att få en fin en..........

Först måste man få kontakt med sätesmuskeln och en bra övning där är höftlyft som jag tipsade om för några dagar sedan, även om man inte fått barn kan man ha en "lat" rumpa!

När man känner att man fått kontakt i höftlyften och det inte bara tar i baksida lår i höftlyften så är en övning jag gillar och känner mycket av i sätesmuskeln; Jump lunges som är en slags utfall där man byter ben genom ett hopp som får rumpan och låren och även bålen att jobba en hel del. Men inget för nyblina mammor som inte tränat upp bålen än utan där får man köra vanliga utfall istället.


Jump Lunges


Har provat på både mig själv och tjejerna på kvällsträningen att köra Backintervaller med 10 st Jump lunges på toppen av backen och det tar mycket mycket bra där bak!!!

Tänk på balansen, raka knän och räta upp dig, inte falla framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar