CrossFitness by Marie

torsdag 27 oktober 2011

Mål...

Löpning 400 m
20 Box Jumps
Löpning 400 m
20 Armhävningar
Löpning 400 m
20 Thrusters 14 kg
Löpning 400 m
20 Dips
Löpning 400 m
20 Burpees
Löpning 400 m
20 Utfallssteg m 14 kg ö. huvudet


Det var dagens pass.... Det tog 21.45 min.

Gjorde därefter plankor, Sidoplanka med höftlyft och benlyft 10 varje sida, sen direkt över i vanlig Planka 1 min, allt 3 vändor.



Har funderat lite på mål framöver och Olga har ju en Vinterutmaning som pågår tom 24 januari alltså om 3 månader och det är ett bra sätt att komma framåt oavsett vad man har för mål, om det är kg som ska bort, cm som ska minskas, eller mer muskler som ska byggas.

Jag vill INTE gå ner i vikt mer nu har samma vikt nu som på Gymnasiet och då hade jag inga muskler direkt så min vikt ska absolut inte ner, har snarare gått ner dessa sista 3 kg ofrivillgt av olika orsaker men så länge jag har muskler så ser jag ingen fara med den här vikten.

Muskler kan jag tänka mig mer men mina mål kommer snarare handla om olika saker jag vill klara av; 5 Pull ups, Double Unders (hopprep), Pistols (långt ner). Kanske kommer på något mer, hoppas dessa mål är realistiska och uppnåeliga!

Häng på ni med och tänk på att målen ska vara realistiska men fastna inte i tron att dit kan ju aldrig jag komma eller jag passar inte att väga under 70 kg eller armhävningar det är bara för killar etc för många gånger gör vi det lätt för oss genom att säga så, nej men inte kan jag- bullshit, alla kan med rätt inställning och hårt jobb!
Dela upp med små mål på vägen så man hela tiden kan se förbättringar och ta kort för det kan skilja 1 kg på vägen men se ut som 2 olika personer på kort och använd måttbandet.
Delge gärna här i kommentarerna hur det går och hjälp till att peppa varandra, det bästa peppet.....



Pistols


Hade ett roligt pass med tjejerna igår kväll som kämpade som galningar som vanligt, är stolt över dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar