CrossFitness by Marie

söndag 9 oktober 2011

Mammamagar.......






Tankeställare?


Lite så är det ju som det står, att man lätt ger upp för det är för svårt tror man, istället för att kämpa för att bli bättre hela tiden. För bekväm hel enkelt men träning ska ju inte vara bekvämt det ska vara tufft och kul eller måste det alltid vara kul, undrar jag lite? Klart man måste hålla på med något man gillar men sanningen är ju faktiskt den att varje träningspass inte alltid känns kul och helst inte innan man gjort det!


Kommande vecka ska det bli nya tag i träningen och fler än 3 träningspass iallafall.

Ska knåpa ihop lite nya pass och upplägg och hoppas på att få upp motivationen igen, låter såklart er ta del av dom och hoppas ni provar dom!

Behöver nog nya mål att sträva efter igen men har inte riktigt kommit på vad, är ju rätt nöjd med vikten och kroppen och så men det är nog andra mål jag behöver nu som att bli smidigare, klara 5 st Pull Ups, kunna lassa på lite mer vikt i några övningar, klara göra "riktiga" armhävningar med bröstet i varje gång, mm.




Slänger skämskudden och inspireras av Lotta


Äntligen är mitt magput under naveln borta och magen är platt och magmusklerna syns lite, men det lösa skinnet det blir man inte av med och inte bristningar heller men herregud 3 stora bebisar har legat därinne och jag har gått upp 27 kg två första graviditeterna och ca 19 kg nu sista så vad kan man begära, man får göra det bästa av det man har! Har dessutom fått det finaste tre pojkarna så det har varit värt det alla gånger såklart!!
Japp tjejer det är dags att ta bort skämsstämpeln på våra mammamagar och acceptera dom som dom blivit!
Sen kan man alltid gå ner i vikt om det behövs såklart men det andra får vi lära oss gilla läget med, OK?

Och tyvärr finns det inga genvägar till viktnergång det är först och främst kosten den står för 80-90% av ditt resultat sen är det tuff träning som gäller, ur bekvämlighetszonen helt enkelt!

1 kommentar:

  1. Vilken fin och STARK mage du har !!! :-) AVIS!!! Tänk att dina gullungar fått plats därinne... Så fort jag är klar med min "ytliga" mål så hänger jag på dig gällande andra mål. Önskar dig en superhärlig dag!

    SvaraRadera