CrossFitness by Marie

tisdag 25 oktober 2011

Gnällspik....

Ryggen känns lite bättre idag men har ont i axlar och övre rygg istället och vid nyckelbenen efter Thrusters misstänker jag, har också en grym träningsvärk i underarmarna efter Kb swingsen på Crossfit passet, jag gör ju mycket swings annars med men inte dom höga som man gör i Crossfit men nu ska jag göra dom höga hädanefter!


Idag skulle jag först göra 100, 100, 100 passet med armhävningar, knäböj och Kb swings tänkte jag det kändes inte direkt bra, plus att jag glömde ta tiden men det var nog lika bra....
Målen från förra gången var ju 65 armhävningar på rad men 51 sen var det stopp och många stopp därefter blev det, det var stelt i övre delen av ryggen och kändes sådär. Knäböjen skulle jag göra 50 st med min 8 kg KB och 50 utan och det gjorde jag men kände av varenda knäböj i ryggen, aj!
100 höga KB swings gick men med några små pauser, mina underarmar kändes som mos och axlarna med!

Gnäll, gnäll! Men blir så jäkla sur när man inte är på topp och resultaten inte förbättras utan snarare försämras men jag vet ju varför och kan göra något åt en del av sakerna så det är bara att ta nya tag och inte ge upp!


Gjorde därefter en Cirkel med övningar som gjorde minst ont!

3 vändor

5+5 Bulgarian split squat m 8 kg KB
20 Side lunge Jump
10 Reptile Push ups
10 Utfallsteg m 14 kg över huvudet
10 Jump lunges
20 Box m 7kgs hantlar

Gillar Box m rätt tunga hantlar känns en hel del i bål och rygg om man behåller sin hållning under hela tiden.

Känner mig slut i kroppen nu men hoppas, hoppas att det änns bra i morgon...


Mina favvo träningslåtar just nu ärWe found love  och   Rain over me


Snygg Rihanna!



Bra musik gör jäkligt stor skillnad, visst???

2 kommentarer:

  1. Vilket tufft pass och vad stark du är :) 51 armhävningar, wow!!! Imponerad!!! Tittar in imorgon igen!

    SvaraRadera