CrossFitness by Marie

söndag 16 oktober 2011

Jobbar på axlarna.....

Styrka idag och det kändes betydligt bättre än gårdagens pass, det tog ca 45 min och är trött i överkroppen framförallt känner jag.

Började med Tabata Thrusters m 7 kgs hantlar höll mig på 9 st i varje intervall men där har jag legat typ sen i våras så nu är det dags att antingen hinna med 1 till i varje eller öka vikten lite, märker att jag blivit lite bekväm där men det är en sjukt jobbig övning så maska går inte men man måste ju ha ambitioner!

Gjorde allt i supersets och det blev;

Dra in knäna på boll 10 st         Planka+Rotation med 7 kgs hantlar gjorde dom 5 första i varje set med en armhävning också fler gick inte      3 sets

Knäböj med boll bakom ryggen 10 st              Hantellyft åt sidan m raka armar 5+5 7 kgs hantlar
3 sets

Knäböj med 1 ben på bänken m 8 kgs KB (bulgarian split squat) 10+10      "Skivan" (på mage och snurra 1 kgs hantel m raka armar mitten av kroppen i golvet) 5+5         3 sets


Låg rodd 10 kgs hantlar 8st      Sidoplanka med benlyft och höftlyft 10 st varje sida    3 sets


Hantelpress på boll 10 kgs hantlar 10 st           Hammercurl 10kgs hantlar 8 st    3 sets


Jobbar på mina axlar och rygg



Tungt på slutet i rodden och hammercurlen framförallt men är ju envis och det SKA gå och det gör det ju, bättre för varje gång.........


Mina svaga punkter är nog övre rygg och framförallt axlarna men övning ger färdighet eller hur var det nu?






2 kommentarer:

  1. Snygga axlar!! :-) Tack för att du lägger ut övningarna för inspiration :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta! Tycker själv det är så bra och kunna läsa andras upplägg för inspo så delar gärna m mig!

    SvaraRadera